BINE AŢI VENIT!

joi, 23 septembrie 2010

Sarmale tradiţionale


  Deoarece mâine vine soţul meu acasă şi azi a fost soacra mea la noi, am făcut, defapt mai mult ea... sarmale. Reţeta este o combinaţie dintre cele moldoveneşti şi cele ardeleneşti. Eu le-am numit "sarmale a la Lia" :)


Ingrediente:
1 kg carne tocată de porc
1 varză mijlocie
aprox 15 frunze de viţă de vie
1/2 kg jambon afumat (se poate folosi orice afumătură)
3 cepe albe
1 morcov
2 gogoşari roşii
aprox 150g orez
ulei
sare, piper
puţin cimbru şi mărar
opţional: pătrunjel verde, noi nu am pus :), o roşie

Preparare:
Se curăţă varza şi se opăreşte până când devin frunzele moi. Foile de viţă de vie se aşează în apă să iasă sarea, după care se lasă la scurs. 

Se curăţă ceapa, morcovul, gogoşarii.

Se toacă, noi am folosit blenderul dar merge şi cu maşina de tocat. 

Cam 100g din jambon se toacă şi el şi se amestecă cu carnea. 

Orezul se curăţă, se spală bine şi se lasă la înmuiat în apă. 

Într-un vas mai mare se pune carnea cu jambonul, se adaugă legumele tocate, orezul, sarea, piperul, puţin ulei şi se amestecă bine până când devine ca o pastă.

Când e gata, se taie mărunt câteva frunze de varză şi se pun pe fundul oalei împreună cu puţin cimbru şi mărar. 

Peste ele vin aşezate sărmăluţele formate din frunzele de varză/viţă de vie şi aluatul obţinut. pe mijloc se va aşeza restul de jambon afumat, tăiat bucăţele. 

Când am terminat, mai punem un rând de varză tăiată, să acopere sarmalele ca o pătură. 

Noi am mai pus şi o roşie feliată deasupra :). 

Se pune apă peste ele doar cât să le acopere. Dacă nu le puneţi la fiert doar a doua zi atunci e bine să turnaţi apă clocotită peste. Se lasă la fiert la foc mic aproximativ 1 oră jumate - 2.
Poftă bună!

Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails