BINE AŢI VENIT!

luni, 13 septembrie 2010

Ciorbă ţărănească de văcuţă



Am învăţat să fac ciorbă în momentul în care am plecat cu soţul meu să muncim la Târgovişte şi nu a mai fost mama lângă mine să facă de mâncare. Pe atunci nu eram căsătoriţi, până în acel moment stătusem separat, fiecare cu părinţii lui. Am învăţat reţeta de la soacra mea. Acum fac ciorba de văcuţă cam aşa:

Ingrediente:
100 g carne de vită mărunţită
2 cartofi
2 morcovi
100 g fasole verde
1 cutie mică mazăre
jumătate de gulie
2 cuburi Knorr
1 cub Borş Magic
pastă de tomate


Preparare

Spăl carnea bine şi o pun într-o oală mai mică la fiert. Separat, în oala în care vreau să pregătesc ciorba, pun morcovii şi gulia curăţate şi tăiate cubuleţe, împreună cu cubuleţele Knorr. Când astea două legume au început să fiarbă, adaug cartofii curăţaţi şi tăiaţi cubuleţe, după care şi fasolea şi mazărea. Mazărea se adaugă la sfârşit ca să rămână întreagă.
   Între timp, dacă carnea este aproape fiartă, arunc apa de pe ea, o spăl bine bine, după care o adaug la ciorbă. Se lasă ciorba la fiert, şi când e aproape gata, se adaugă 1-2 linguri de pastă de tomate, după preferinţă, şi cubuleţul de Borş Magic.
   La sfârşit, când e gata fiartă ciorba, se poate pune şi un pic de pătrunjel verde. Se serveşte caldă, dacă vreţi cu smântână şi/sau ardei iute.
   Poftă bună!

2 comentarii:

Dodo spunea...

Am o singura nelamurire. Daca arunci apa in care a fiert carnea de vita, care mai e gustul ciorbei?

Zsuzsa spunea...

"Între timp, dacă carnea este aproape fiartă, arunc apa de pe ea, o spăl bine bine, după care o adaug la ciorbă". Deci când este aproape fiartă se aruncă apa şi se spală bine, în momentul în care o adaugi la ciorbă ea mai trebuie să fiarbă astfel dând gustul necesar. Eu zic să încerci, dacă arunci apa de pe carne şi o speli ciorba va rămâne limpede şi nu o să facă nici spumă. Succes :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails