BINE AŢI VENIT!

marți, 23 noiembrie 2010

Prăjitură snickers

   La un moment dat a venit soţul meu cu această reţetă de la lucru şi a zis că el îşi doreşte foarte mult să mănânce această minunăţie făcută de mine. Ei bine am tot ocolit reţeta, dar acum a venit şi rândul acesteia.
   Când a adus reţeta, la prima vedere mi se păruse foarte complicată, cred că acesta a fost motivul pentru care am evitat-o atâta timp. Mă bucură faptul că nu e deloc complicată şi că iese ceva delicios din ea :)

Ingrediente pentru aluat:
6 albuşuri
200 g zahăr pudră
1 linguriţă rasă de bicarbonat de sodiu
200 g nucă măcinată
2 linguri făină

Ingrediente pentru cremă:
6 gălbenuşuri
200 g zahăr tos
200 g alune sau nucă prăjită (recomand nucă)
1 margarină

Pentru ornat:
200 g ciocolată menaj maro
200 g ciocolată albă (sau puteţi folosi tot maro)

Preparare:
   Se bate alubuşul cu zahărul pănă devine spumă, se adaugă bicarbonatul de sodiu, nuca şi făina. Aluatul obţinut se toarnă într-o tavă unsă şi tapetată cu făină, sau cu hărtie de copt. Se lasă la copt pentru 15 minute.

   Între timp se prepară crema. Zahărul tos se caramelizează la foc mic şi se stinge cu puţină apă. Se adaugă alunele mărunţite, margarina şi gălbenuşurile. Crema se fierbe la foc mic, fiind amestecată continu pentru a nu se prinde.
   Ciocolata se poate rade sau topi, eu pe cea maro am topit-o şi pe cea albă am dat-o pe răzătoare. Se scoate aluatul din cuptor, peste aluatul fierbinte se întinde ciocolata maro, peste ea crema fierbinte şi peste cremă ciocolata albă. Se lasă să se răcească. Are un gust super după 12 ore de stat.

Poftă bună!

Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails