BINE AŢI VENIT!

vineri, 29 octombrie 2010

Gogoşi




   Săptămâna asta am stat câteva zile la mama şi ce ne-a venit ce nu, am hotărât că decât să luăm ceva dulce de la magazin mai bine facem nişte gogoşi. Aşa că ne-am pus pe treabă repede. 
   Noi suntem genul de persoane care nu prea mănâncă gogoşi, doar dacă sunt făcute acasă, de noi. Gogoaşa dacă nu ştii cum să o prăjeşti nu va avea gust bun. Este foarte important ca uleiul în care se prăjeşte să fie curat. Un alt secret pentru un gust extraordinar este să nu întindeţi aluatul pe o suprafaţă cu făină, ci mai bine pe un fund uns cu ulei, astfel nu va exista gutul de făină arsă în ulei.

Ingrediente:
1 kg făină albă
2 pliculeţe drojdie uscată
100 ml lapte
150 g margarină
3 ouă
3 linguri de zahăr
1 praf de sare

Preparare:
   Se amestecă drojdia cu făina. Laptele se pune la încălzit, se lasă până devine călduţ, se ia de pe foc şi se adaugă în zahărul, sarea şi ouăle. Margarina se pune şi ea la înmuiat. Se toarnă tot peste făină. Se frământă bine, până când se obţine un aluat pufos, care nu se lipeşte. La nevoie se mai poate adăuga lapte sau făină. La noi nu a fost cazul. Se lasă la dospit aproximtaiv 10-15 minute. Se împarte în patru părţi egale.

Se unge un fund cu ulei, se întinde aluatul şi se taie rotund cu un pahar. 

Se pune la prăjit în ulei încins. Când sunt gata se pot presăra cu zahăr pudră. Eu am făcut câteva şi în formă de minciunele :)


Poftă bună!

Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails