BINE AŢI VENIT!

sâmbătă, 18 septembrie 2010

Tort de clătite


   Eu nu prea mă omor după clătite, însă soţul meu le adoră. M-am gândit să fac nişte clătite cu finetti. Am mâncat la mare o dată cu finetti, banană, alune şi sincer vă zic că de atunci rar mai facem clătite cu dulceaţă. Înainte să mă apuc să fac am dat peste o reţetă tare interesantă şi am zis că trebuie să o încerc neapărat. Pentru umplutură se poate folosi finetti, alune, nucă măcinată, banane, orice vă trece prin minte. Noi am folosit finetti, alune şi banană. Reţeta este pentru două persoane şi diferă puţin de reţeta clătitelor clasice!

Ingrediente pentru aluat:

25g margarină
1 lingură zahăr
2 ouă
50 ml ulei
4 linguri făină
un praf de sare
150 ml lapte

Ingrediente pentru umplutură:
1 cutie mică finetti
2 banane
50 g alune


 



 Preparare:
  Se separă gălbenuşul de albuş. Margarina se pune 1 minut în cuptor, doar cât să se înmoaie, fără să se topească. Se freacă gălbenuşurile cu margarina şi cu zahărul, se adaugă încet uleiul, făina, sarea şi la sfârşit laptele. Se bat albuşurile până se obţine o spumă tare şi se adaugă peste aluatul obţinut din restul de ingrediente, fără a se sfărâma prea tare.   Într-o tigaie, se pune foarte puţin ulei, după ce s-a încălzit puţin tigaia, se pune un polonic de compoziţie  şi se întinde, mişcând tigaia, până când acoperă perfect fundul tigăii. Când e rumenit, nu o vom întoarce ca pe o clătită calsică ci o vom aluneca pe o farfurie, o vom unge cu finetti, presărăm cu alune şi aşezăm banane feliate. Această operaţiune o efectuăm aşa până la ultima clătită care o vom pune cu partea rumenită în sus. Deasupra o putem unge cu finetti şi presăra cu puţin zahăr pudră. Să nu uitaţi că nici una din clătite nu trebuie rumenită pe ambele părţi, doar pe partea de jos. Se taie în formă de felii de tort şi se serveşte cu furculiţă şi cuţit.

Poftă bună!

Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails