BINE AŢI VENIT!

joi, 4 noiembrie 2010

Fursecuri diversificate

 
   Mai nou m-am cam învăţat că dacă vreau să fac ceva intru pe blogul lui Edo şi una două găsesc o reţetă care să îmi fie pe plac. Aşa am dat şi peste aceste fursecuri delicioase... chiar au ieşit delicioase... De data aceasta am avut şi ajutor, nepoţelul meu Tedi şi cu mama mea au decis să se delecteze cu aluatul şi cu formele alese. Eu am frământat, Tedi a tăiat aluatul şi mama a aşezat formele în tavă. O adevărată echipă... :)


Ingrediente:
600 g făină
400 g unt
2 ouă
240 g zahăr pudră
4 zahăr vanilat
coaja rasă de la o lămâie

   Pentru ornat noi am folosit nuci măcinate, iar pentru umplut dulceaţă, dar se poate folosi şi glazură, pentru ornat, pentru umplut budincă, după imaginaţia fiecăruia. Noi de exemplu jumătate din aluat l-am colorat cu cacao, astfel au ieşit şi maro nu numai albe. Avantajul la fursecurile acestea este că poţi să le ţii cu zilele, cu cât stau mai mult cu atât sunt mai moi şi mai aromate. La noi s-au terminat foarte repede :)

Preparare:
   Ouăle se separă de albuş, albuşul se pune deoparte. Se frământă toate ingredientele  (aici vom pune doar găbenuşurile) până se obţine un aluat fraged, nelipicios. Împachetăm aluatul în folie alimentară şi îl punem în frigider pentru 1-2 ore. Poate sta şi de pe o zi pe alta dacă vreţi. 
   Eu am împărţit aluatul în două şi în jumătate am pus cacao şi am frământat bine.
   Se întinde aluatul în aşa fel încât să fie de aproximativ 5 mm grosime, după care se taie cu formele alese în perechi. Perechea fiecăruia se va găuri pe mijloc. Se aşează în tava unsă cu margarină, se unge cu albuşul de ouă bătut pe jumătate şi se presară cu nucă. Se pune la cuptor pentru aproximativ 10 minute. 
  Dacă nu aveţi forme de prăjitură se pot tăia rotunde cu ajutorul unui pahar.


   Când sunt gata se aleg pe perechi şi se ung cu un strat nu foarte gros de dulceaţă după care se unesc în aşa fel încât cele găurite să fie deasupra.

Astea le-a făcut Tedi, a cam umplut cu dulceaţă, dar l-am lăsat să îşi facă un pic de cap :)



Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails